Az Instagram és a Twitter térhódítása óta a hashtagek szerves részei életünknek. 2010-től amióta a kettőskereszt utáni szó kattintható tárgyú lett, egy új világ kezdődött és rengeteg lehetőség nyílt az alkalmazásukra. Ezzel együtt a tipikus hibák is megjelentek.
Mi az a hashtag?
Egy kifejezésből vagy szóból álló metaadat a hashtag – a Wikipédia szerint – melyet a # (hash, kettőskereszt) előz meg. A bevezetőben már említett közösségi oldalaknak hála a hashtag fénykorát.
Túl általános
Érdemes népszerű hashtageket használni, viszont rendszeres probléma, hogy olyan hashtagek is bekerülnek a listába, amik túl népszerűek, így annak aminek semmi értelme. Ezzel önmagában van inkább gond, mert ha nem használsz mellette saját hashtaget vagy szűkebb szavakat, akkor a tartalmad egyszerűen el fog tűnni a tömegben. Épp a fordítottja történik a vártnak: hiába a népszerűség, keveseket fog elérni.
Angol hashtagek
Teljesen rendben van azoknak az angol szavaknak a használata, amely releváns lehet vállalkozásunk szempontjából, de ezt is ügyesen kell megtervezni. Sokszor futni bele olyan angol vagy más idegen nyelvű hashtagekbe, amelyek egyáltalán nem fontosak számunkra, ezzel együtt belefutunk az előző pontban lévő hibába, eltűnik a posztunk, de az is könnyedén előfordulhat, hogy olyan követőink lesznek, akik vállalkozásunk számára haszontalanok.
Rossz helyen van a kereszt
Sokszor látni ezt a hibát hashtag esetén, amikor fordítva címkéznek fel szavakat. Természetesen nem lesz kattinható és igazából inkább ciki kategória. Példaképp a saját rosszul leír hashtagunk így nézne ki: gasztromarketing#
Egybeírás
Az egyik legnépszerűbb vissztérő probléma, hogy a hashtageket sokan szóköz nélkül egybeírják. Sajnos ilyenkor a kattinthatóság elszállt és csak egy hosszú egybe írt paca lesz abból, amit szerettünk volna. Olyan, mintha elromlott volna a telefon érintőképernyője.
Mondatok egyben és külön
Talán egy-egy alkalommal ha alkalmas, akkor még belefér. Egyébként ritka ciki, amikor valaki hashtagbe szedve ír le egy mondatot. #olyan #mintha #robotosat #játszanánk. Ennek B verziója, amikor #egyteljesenmondatotegybeírvalaki.
Túl rövid vagy túl hosszú szavak
Gondolj arra, hogy te mire keresel rá az Instagramon. Hárombetűs szavakra nem nagyon fogsz keresni, kivéve ha specifikus (pl: #tbt), de a túl hosszú kifejezésekre is nagyon ritkán keres bárki is.
Relevancia
Rengeteg alkalommal találunk olyan képet, ami nem illik az adott hashtaghez. Ilyenkor jó eséllyel arra számít az elkövető, hogy bevonzhat néhány érdeklődőt, akik mondjuk Párizsra kerestek rá, de cserébe egy vidéki panzió napi menüjét kapták találatként. Ennél sokkal praktikusabb megoldások is vannak.
Kevés hashtaget használsz
Ha csak pár darab hashtaget használsz kevésbé fogod elérni a felhasználókat, ahhoz képest ha legalább 8-10-et írnál a bejegyzésedbe. Egy posztban maximum 30 darab hashtaget használhatsz, de persze ezt nem kötelező kitölteni. Kutatások szerint az ideális hashtagek száma legalább 10, de fölötte nincs kiugró elérés különbség.
Helyi hashtagek hiánya
Persze lokális hashtaget, akkor van értelme használni, ha kapcsolódik az üzleti profilodhoz. Ha viszont kapcsolódna és kihagyod, akkor az bizony hiba – de szerencsére könnyen javítható. Mindenképp nézz utána a településen milyen specifikus szavakat használnak illetve, hogy ezzel a város/község iránt érdeklődőket is könnyebb lesz majd elérnek.
Elmarad a saját hashtag
Saját, vállalkozásodra jellemző és egyéni hashtag-gel mindenképp érdemes élni, hisz ez alapján könnyedén azonosíthatóak vagyunk és hozzánk kapcsolódik. Nagyon jól használható más cégekkel és partnerekkel együttműködéseknél. Érdemes a posztokat mindig a saját hashtaggel kezdeni, hogy jobban megjegyezzék a látogatóid.
Abszolút hiány
A legnagyobb hiba pedig, amit elkövethetsz az természetesen az, ha egyáltalán nem használsz hashtaget az Instagramon. Marketing szempontból abszolút mellényúlás ekkora hibát elkövetni, de szerencsére ilyet nagyon ritkán látunk.
Összefoglalás
A baki lista természetsen még folytatható több szemponttal is, viszont ez is azt mutatja, hogy könnyű hibázni ezen a felületen. Az Instagram egy olyan közösségi oldal, amelyre úgy érdemes tartalmat gyártani, hogy arra tudatos stratégiával készülünk. Átgondolt hashtag és marketing tervvel üzleti profilodnak nem lesznek hashtag problémái.