Beszéltünk már róla, hogy az Instagram a legdinamikusabban fejlődő közösségi oldal. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy folyamatosan kerülnek be olyan változások, amelyek segítenek nekünk a mindennapi fiók kezelésben és színesebbé teszik a tartalmainkat.

instagram online marketing netbloom

Instagram online marketing – Netbloom

Vegyük sorra az elmúlt pár hét változásait: mit is köszönhetünk az Instagramnak és mire tudjuk használni ezeket a fejlesztéseket?

Mi is az az alt text?

Általanosságban az alt tag nem más, mint amikor a képek fölé visszük a kurzort és ott egy leírásban megjelenik róla néhány információ. Egyszerű példa erre: egy tábla csokira irányítva az egeret ott megjelenik, hogy ez itt egy tábla csoki vagy az a szöveg ami az alt tag-ba van írva. Természetsen nem magától ilyen okos a rendszer, hanem ezt a készítő meg tudja adni előre. Így amikor a kereső robotok átnézik a weblapjainkat, akkor tudják, hogy miről szólhat a kép. Keresőoptimalizálás szempontjából nagyon fontos ez a leírás. 
Mi köze ehhez az Instagramnak? A fent leírtakon kívül a közösségi oldal gondol arra a világszerte nagyjából 285 millió emberre, akik látássérültek. Számukra ez a leírás tud segíteni a képek feldolgozásában. Ez egy fantaszikus lépés az Instagramtól és jövőben további hasonló irányú fejlesztések várhatóak!

Close friends list – közeli barátok listája

A közeli barátok listája a story egyik nagyszerű újdonsága. A story pedig az a funció, ami úgy hódította meg a világot, hogy arra mindenki csak állva tudott tapsolni. Nagyszerű funkciója az Instagramnak és a bevezetése óta már naponta több, mint 400 millióan használjak. Ez szám egy éve ilyenkor még 250 millió volt, szóval nyugodtan mondhatjuk, hogy az emelkedés lenyűgöző, így a story fejlesztése kiemelt fókusz az Instagram fejlesztői számára. 
Ilyen újdonság a close friends list is, amelynek segítségével olyan történeteket tudunk megosztani, amelyek csak bizonyos közegnek szólnak. Ha vállalkozásod egy olyan terméket szeretne ajánlani, amelynek célcsoportja főképp a nők, akkor ez már megoldható (persze kell mögé munka), hogy csak ők lássak. Üzleti szempontból ez a szegmentálás nagyon sok új lehetőséget hordoz magában.
A közeli barátok listáját csillag ikon jelzi, zöld színű körbe foglalva, így amikor a történetünket szeretnénk közzé tenni itt bepipálhatjuk ezt a jelet és kész is vagyunk.

Új profil kinézet – sok jó dolog kis helyen

Ez az újdonság még nem lett minden profilnál bevezetve, de az Instagram kísérletezik az adatlap újragondolásával. Ennek célja a hivatalos képek alapján , hogy levegye a figyelmet a követőszámról és helyette inkább magára a profilra koncentráljon, illetve az elérhetőségek is előtérbe kerülnek. Ilyenkor a visszajelzések alapján ez a módosítás még finom hangolást kap, majd szépen mindeni számára nyilvános lesz. Mihelyst ez megtörténik újra érdemes majd átfutni, hogy minden jól látszik és pontos-e az üzleti adatlapon.  

Robotok, botok – felülvizsgálat

Az Insta számára fontos, hogy a követő bázisunk releváns tagokból álljon, illetve hogy a közösséget valós felhasználók alkossák. Ez igazából nem egy fejlesztés, inkább egy tisztogatás a platformon belül. Sokan, akik több tízezres, százezres táborral rendelkeznek azokat úgy építették fel, hogy nagy része kamu accountokból áll. Indiai, vietnámi hamis profilok, úgynevezett botok alkotják és ők ezzel pénzt keresnek (akik építették és akiknek építették azok is). A takarítás remélhetőleg tisztább képet fog majd adni az influencerekkel kapcsolatban is, de az Insta is óvatos ezekkel a munkálatokkal. A lomha változtatás teljesen érthető – mivel érdemes tudni – egyes felmérések szerint a komment és like reakciók harmada származhat ilyen programokból. Vállalkozások számára egyáltalán nem ajánljuk ezeket a típusú megoldásokat, mert abszolút nem ér semmit pár ezer olyan követő, akiknek semmi köze a cégünk tevékenységéhez. A releváns kevesebb ebben az esetben is sokkal többet ér.

Mit várhatunk a továbbiakban az Instagramtól?

Tartalommarketing szempontból a fenti változások mind segíteni fogják a munkánkat így egyre precízebb és változatosabb kontentet adhatunk a leendő vagy már meglévő ügyfeleink számára.
Újítások, finomítások hada áll és állhat sorban, több fejlesztés még valószínűleg idén életbe fog lépni. Ezekről a funkciókról és vívmányokról ezen a blogon és a közösségi oldalainkon is folyamatosan fogunk kommunikálni – természetesen nem csak magukról a funkciókról, hanem arról is hogy mire is tudja használni majd ezeket vállakozásod.
Ha a fejlesztések számodra is izgalmas vagy kövess minket Instagramon és Facebookon is!