A landing page egy olyan (al)oldal a honlapunkon, amelyre látogatók érkeznek az online hirdetésben szereplő CTA gomb megnyomása után. Egy tudatos marketinges okosan olyan landing page-t alakít ki és kínál a leendő ügyfelek részére, amellyel előre meghatározott tervei célba érnek. Nézzük meg most mit is kell tudnunk a landing page-ről és milyen céljaink lehetnek vele!
Akár tudatosan alakítjuk ki az érkező oldalt, akár nem egy biztos: itt dől el minden. Az ügyfelek ideje és türelme is véges, az információt nem 10 perc után várják, hanem a felgyorsult világunkhoz alkalmazkodva már-már azonnal.
Tudtad? Landing page a honlapod főoldala is, ám a marketing területén leginkább a hirdetésekből, online kampányokból érkező (ppc hirdetésekből) látogatók fogadó oldalát hívjuk landing page-nek.
Milyen egy jó landing page?
Az online hirdetések során érdemes több különböző landing page-t kialakítani, hiszen így a konverziót könnyedén tudjuk mérni és igény esetén úgy alakítani a lapot, hogy az minél inkább kiszolgálja a céljainkat. Fontos szabály, hogy mindent mérnünk kell! Honnan jönnek a látogatók, mennyi időt tölt a lapon, hányan iratkoztak fel stb. Arra viszont semmilyen megkötés sincs, hogy kötelező egyetlen érkező oldalt használni. Sőt, a tesztek alapján minél több a landing page, annál jobb számokat tudunk elérni!
Egy jó landing oldalról nincs elirányító link, nincs a figyelmet megszakító egyéb tényező. Általáno hiba, hogy alig érkezik meg a látogató máris átirányítjuk őt egy másik oldalra. Ugyan akkor miért térne vissza?
Az érkező oldal célja egyértelmű: Vásárolja meg a termékünket és/vagy generáljon számunkra hasznos leadet.
Amennyiben az ügyfél vásárlási szándékkal érkezett az egynél több CTA gomb segíthet abban, hogy könnyebben a megrendelő részhez jusson, de ügyfelnünk kell arra, hogy ezek a cselekvésre ösztönző gombok ne legyenek túl nagy számban, mert nagyon kényszeresnek és kötelezőnek, tolakodónak tűnhetünk velük. Egy ilyen hiba bedöntheti az egész oldalt.
Ha lead generálás a célunk, pl telefonszám, név, email cím gyűjtés későbbi ajánlatok, eladások számára akkor a landing page felületén valamit adnunk kell ezekért az információkért cserébe. Ilyenkor az érkező oldal erről az ingyenes, úgynevezett csalitermékről szól és annak előnyeiről. Például egy e-mail címért cserébe letölthető ebook esetén a landing page-en tudatosítani kell, hogy miről szól a könyv és mit kap ezzel együtt a feliratkozó a jövőben.
Miből épüljön fel egy jó landing page?
Az érkező oldalnak tartalmaznia kell az alábbi elemeket:
– figyelem felkeltő címet,
– videót,
– képernyőfotókat (pl e-book, szolgáltatás, termék esetén)
– cta gombo(aka)t,
– termékelőnyöket (nem a cég előnyei, hanem az a haszon, amit az ügyfél kap a terméktől),
– ajánlásokat, véleményeket (megbízható forrásból származó vélemények, ajánlások, amelyek megerősítik döntésében a látogatót).
A landing page tesztelése, felépítése önmagában egy művészeti ág, amelyek a marketingbe és salesbe ágyazva a terveink megvalósítását, céljaink elérését szolgálják. Fantasztikus pillanat, amikor több oldal változatban kimegy és a különböző mérések segítségével állíthatunk, finomítahatunk az oldalakon, hogy azok még inkább az érdekeink szerint működjenek.
Összefoglalás
Ha vállalkozásunk online szeretne érvényesülni landing page-re mindig szüksége lesz. Érdemes erre a tudományra időt szentelni, utánajárni és minél többet tanulni róla.