Egy vendéglátásban tevékenykedő vállalkozás számára az Instagram jelenlét kötelező. Nemcsak azért, mert ez a trend, hanem azért mert kiváló eszköz arra, hogy a leendő vendégeink jobban megismerjék az éttermet. Mivel az Instagram egy dinamikusan növekvő platfrom, érdemes az ottani kommunikációra külön figyelni és azt minél hatékonyabbá tenni azt.

Ahogy Yoda híres bölcsessége tartja:

Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld!

Yoda

Ezt természetesen nem egy Instagram marketing konferencián osztotta meg, de ettől függetlenül jól beilleszhető gondolat erre a világra is. Gondoljunk csak bele, mit várunk el a közösségi oldalon való jelenlétünkről és mit várnak el tőlünk az érdeklődök, akik tájékozódnak mielőtt hozzánk térnek be.

instagram hatékonyságnövelés netbloom

Instagram hatékonyságnövelés – Netbloom

Személy szerint amikor azt látom, hogy egy vendéglátó egység már hónapok óta nem posztolt, vagy az adatlapja hiányos akkor nem látogatom meg. Nyílván a világ nem fekete és fehér, de ha egy felhasználó azzal találkozik, hogy az étterem inaktív az rossz benyomást fog kelteni.

Mire van szükség a hatékony instagram profil kezeléshez?

#hashtag

Egy poszthoz maximum 30 hashtaget használhatunk, és a kommentbe írtak nem számítanak a keresőknek. A kutatások szerint nem szükséges ennyi szót beírni, de 4-6 darabot illik használni, mégpedig olyanokat amelyek jól leírják, hogy miről is szól a kép, illetve becélozza azokat a köröket akiknek posztjaink szólnak. Célszerű a hely nevét és az ételt is hashtagbe foglalni, illetve a célközönség eléréséhez népszerű hashtageket pl #városnév #célközösségneve

Rendszeres tartalom

Készülj fel, akár több száz képre van szükséged és ezeknek a képeknek nem csak kifejezőnek kellene lennie, hanem minőséginek is. Gondolj bele, ha csak heti 3-4x raksz ki új tartalmat, akkor az máris 200 bejegyzés egy éven. Érdemes  bekészíteni 5-10 posztot, hogy amikor idő és ötlet szűkében vagyunk, akkor ehhez nyúlhassunk. Ez tudatos tervezéssel és tematikával nem okozhat gondot. Mit ajánlunk? Szükség lesz rengeteg étel fotóra, képekre a helyről, vendégélményekről, kollégákról stb. A lehetőségek végtelenek.3

Storyk

A hatékonyság fokozásához az egyre népszerűbb instagram storyk lesznek segítségünkre. A még könnyedebb tartalmakat érdemes megjeleníteni a storykban. Ez egy 24 óra után automatikusan eltűnő kép vagy videó, amire persze végtelen számú emoticon, szöveg, matrica szerkeszthető. A világon napi 300 millió aktív user használja.

Kommunikáció

Egy felhasználó számára nagyon fontos, hogy ha hozzászólt egy bejegyzéshez, akkor arra választ is kapjon. Ha elmondja a véleményét vagy bármilyen gondolata van, arra záros határidőn belül illik regálni és válaszolni. Sajnos ha ez nem történik meg, teljesen elveszti majd a kedvét a további kommunkációtól, illetve érzelmi alapon kihagyhatja egységünket a következő választási lehetőségnél.

Az instagram egy fiatalos felület, ennek a korosztálynak a közvetlenségével és érzékenységével, ami abszolút nem gond, sőt nagyszerű kommunikációs platform és kiváló hely, hogy bemutassuk vendéglátó egységünket. Azonban ha ezt a felülelet használjuk, akkor azt használjuk ténylegesen és ne csak néhan napján tegyünk ki bejegyzéseket. A fenti 4 pont ebben segít.

További tanácsokért kövess minket instagrammon is: @netbloom