Vállalkozásod számára az interneten első körben a neve adja meg identitátását, és persze a tartalom amelyet közöl. A világon nagyon sok közösségi oldal, szolgáltató, portál stb létezik ahol érdemes a cégedet regisztrálni. Ha ez most épp az Instagramon történik veled, akkor segítünk néhány tippel és trükkel, hogyan is valósítsd meg a leghatékonyabban ezt vállalkozásod számára!
Ha egy félbehagyott vagy rosszul összerakott profil fogadja a látogatót, könnyen csalódhat. Második első benyomás nem létezik!
Milyen legyen a felhasználónév?
A felhasználónévnek és ezzel együtt annak a névnek, amely a profil oldalon publikusan szerepel érdemes hasonlónak lennie.. Amikor valaki ránk keres, vagy jelölni fog egy posztban, akkor nem mindegy @fanni22 néven vagy @fannicukraszda néven (ékezetet nem tartalmazhata név). Érezzük a különbséget ugye?
A fő cél az, hogy könnyen leírható, kereshető, elérhető nevet válasszunk, ami kifejezi cégünk irányvonalát is. Ha például egy városban, környéken működik a vállalkozásunk, akkor nyugodtan csempésszük bele a névbe ezt az értéket. Így látogatóink tudni fogják, hogy a cég nem máshol, mint a mi igényünknek megfelelő helyen üzemel.
Bio, leírás – az Instraprofil legfontosabb része
Az Instagram néhány szigorú szabályára gondolva (pl. nem kattintható a link a bejegyzések alatt) a bio maga a szabadság megtesítesítője. Ide érdemes elhelyezni a saját linkünket, mivel egyedül itt kattintható ezt a cím. Hiba lenne kihagyni! Átküldheted a felhasználókat a weblapod főoldalára, de akár kifejezetten egy időpontfogalaló vagy egy landing oldalra is. Ez azért hasznos, mert így a profilod látogatóit honlapodon keresztül is el tudod érni, ha tőlük email címet kérsz, leadet generálva ezzel a folyamattal.
Ennek a leírásnak tartalmaznia kell a nevedet is (nem a felhasználónév), amelyet érdemes úgy kiválasztani, hogy hűen tükrözze a válallkozásod tevékenységét. Lehet Fanni Cukrászda, de a Fanni Cukrászda Sopron jelentősen jobban céloz és megmutatja, hogy hol is végzed a tevékenységedet (és persze, hogy mit).
Mivel van saját hashtaged – és tudom, hogy van, max épp készül -, akkor ebben a rövid, 150 karakteres leírásban érdemes ezt is megemlíteni. A hashtag a linkhez hasonlóan szintén kattintható és így a saját bejegyzéseid mellett máris bemutja azokat a bejegyzéseket, amelyek köthető a vállalkozásodhoz. A hashtag az egyik legjobb dolog, ami a marketinggel történt.
Profilkép – nem minden látszik
A profilkép talán az egyik legelhanyagoltabb felület az instán belül, de ez csak jelen pillanatban van így. Instagramon a főkép cseréje nem jelenik meg a feed-ben, nem gyűjt kedveléseket, reakciókat úgy, mint Facebookon, viszont mégis figyelnünk kell erre a részre is. A profilkép kör alakja formai elvárásokat és megkötéseket is rejt magában, amelyhez ügyesen kell alkalmazkodnunk.
Ha a céges logo kifejező érdemes azt használni, arra viszont ügyfelni kell, hogy ne legyenek a képen apró írások, mert az Instagram csak a kép középső részét használja, így arra a területre kell optimalizálni a képet, illetve kevés dolog fog csak látszani. Maradva a cukrászda példájánál, érdemes a logot vagy cégért használni, viszont ha személyünkhöz kapcsolódik akkor az is jó ötlet, ha magunkról egy előnyös képet használunk egy tálca sütivel a kezünkben. Sokkal jobb, mintha csak egy darab krémes süti csillogna a fotón pár cukor reszelékkel.
IGTV – még gyerekcipőben
Az Instagram Tv-t 2018 egyik nagy dobásának szánták azzal a céllal, hogy minél több hosszabb videót osszanak meg egymással a felhasználók. Ennek az funkciónak az ikonja a profilunk bal alsó részén helyezkedik el, ha már volt iyen tartalmunk. Ettől jobbra pedig a highlights kapott helyett, erről bővebben a következő blokkban.
Highlights – végtelen lehetőségek
Ha profiloldalunk déli részéhez érünk érdemes egységesen a profilhoz (főképp színben) alkalmazkodó highlights storykat készíteni. Ezekből a gombokból és storykból nem kell természetesen túl sok, csak épp néhány, amely kicsit színesíti, bemutatja a munkáinkat. Amióta ez a fejlesztés megvalósúlt az Instagramnál ténylegesen az adott oldalon be tudjuk mutatni a tevékenységünk, hisz míg a bio 150 karaktere szöveges itt vizuális formában tudjuk megerősíteni azt. Persze ettől függetlenül több dolog is bemutatható itt, a céges rendezvénytől, összefoglaló tanácsokon keresztül bármire alkalmas. A lényeg, hogy mindenképp legyen kihasználni, kár kihagyni!
Elérhetőségek
Bár lett volna ilyen az aranyoldalak hasábjain a 90-es években, biztosan nagyon menő lett volna! Az Instagramon viszont van! Egy kattintással tud nekünk egy látogató e-mail küldeni, telefonálni, de akár vállalkozásunkhoz navigálni is. Cégünk esetében az elérhetőség nagyon fontos, nem szeretnénk, ha emiatt még külön kereséseket indítana az ügyfél, így érdemes ezt a felületet pontosan kitölteni.
Összefoglalás
Látható, hogy az Instagram-on létrehozott főprofil szinte felér egy önálló weblappal. Minden olyan lényeges információt be tudunk mutatni itt, amit szeretnénk vállalkozásunkkal kapcsolatban megosztani. Marketing szempontból nagyszerű, hisz kezelése egyszerű sémára épül, mégis a felhasználók nagyon sok változatos bemutatkozót tudnak készíteni. Éppen ezért a profil szakszerű és pontos elkészítésére nagyon fontos időt és energiát szánni, hisz ha egy látogatót itt csalódás éri, nagyon nehéz lesz újra megszerezni a figyelmét. Ellenben, ha itt megkap minden információt, sokkal befogadóbb és bizalmasabb lesz további artalmaink és vállalkozásunk irányába.