A marketing területén rendszeresen találkozhatunk olyan (főképp angol) kifejezésekkel, amelyek jelentésével nem teljesen vagy csak kevésbé vagyunk tisztába. Az itthoni online marketing is szívesen vesz át külföldi szavakat és használja azt rendszeresen bejegyzésekben, cikkekben. Előszeretettel teszünk így mi is és ezzel együtt segítünk megérteni mit is jelent egy-egy ilyen kifejezés.  A mai napon a user engagement jelentését ismerjük meg közelebbről.

user engagement jelentese

User engagement jelentése – Netbloom

Önmagában ez a fogalom azóta került előtérbe, amióta a közösségi oldalak organikus elérése mögött óriási szerepet kapott – előre lelőve a poént, joggal. A user engagement tulajdonképpen a felhasználói interakciót, reakcióit jelenti, ha magyarra szeretnénk fordítani. Talán nem tökéletes a fordítás, de maga a mögöttes tartalom rendkívül izgalmas.

Sokszor hallhatod, hogy a vállalkozásodnak növelnie kellene a user engagement értékét. Mit is jelent ez?

A vállalkozások online jelenlétében rendkívül fontos, hogy ne csak a vak világba beszéljenek, hanem minél inkább bevonják a felhasználókat is a kommunikációba, cselekvésre buzdítsák őket. Ez a közösségi oldalakon lehet egy komment, megosztás vagy valamelyik reakció gomb megnyomása, de a webshop esetén a termék kosárba helyezése is ennek számít. Tehát maga a user engagement, a felhasználói elkötelezettség, az egyéni válasz a tartalmainkra. Ugye mennyire gyönyörűen hangzik?

Logika

Teljesen logikus az elvárás és az elképzelés a Google és a Facebook/Instagram részéről. Nem lehet cuki cicás képekkel és Einstein vagy Coelho idézetekkel megfelelő minőségű céges profilt felépíteni egyik közösségi oldalon sem. Lehet 20.000 követője a Facebookon egy betongyárnak, csak épp nem a célközönségből fog állni ilyen tartalommal ez a bázis.

Google kereső

A Google keresőjének algoritumusa rendkívül figyel erre a felhaszálnói élményre   ésezzel együtt nézi az oldalakon töltött viselkedést, kattintásokat, reakciókat. Ha pl. te bölcsességfog eltávolítására keresel a neten, majd kattintasz, de az oldalon lévő tartalomnak köze sincs ehhez, akkor hamar vissza fogsz fordulni. Így ez a találat a Google számára azt mondja, hogy itt nem is biztos, hogy megfelelő a tartalom és ezzel együtt hátrébb fogja sorolni egy olyan tartalommal szemben, ahol a kontent a kereséshez jobban illeszkedik. Persze nem egy egy felhasználón múlnak helyezések, ezt a képet a Google is nagyobb mennyiségben, trendek szerint vizsgálja.

Közösségi oldalak – Facebook, Instagram

A Facebookon, Instagramon is monitoroz a nagy testvér. Nekik az az érdekük, hogy olyan tartalmat kapj, ami valószínűleg érdekel. Azok az oldalak, csoportok amelyek irányába te semmilyen reakciót nem tanusítasz egy idő után kikerülnek a faladról, és nem látod a bejegyzéseiket. Ha viszont egy oldalt (pl. egy receptekkel foglalkozót) rendszeresen kommentálsz, megosztasz akkor az ő posztjait jobban megmutatja majd neked a közösségi oldal. 

A user engagement figyelembe vétele egy logikus lépés a megnövekedett tartalomfogyasztás szűrésére és a minél inkább releváns tartalom megtálalására.

Vállalkozóként az a feladatunk, hogy ezt az értéket növeljük, ezt pedig azzal tudjuk a legkönnyebben elérni, ha értéket, megfelelő minőségi tartalmat adunk, illetve úgynevezett CTA-t (Call to action), vagyis cselekvésre buzdító bejegyzéseket, tartalmakat adjunk olvasóinak. 

Pro tipp: Mélyülj el a statisztikákban!

Nézd át a bejegyzéseidet, hogyan tudsz minél több reakciót elérni a látogatóidtól!

Összefoglaló

Ebben az bejegyzésben röviden megismerkedhettünk a user engagement fogalmával és jelentésével, illetve helyével a tartalom marketing területén. A Netbloom fogalmak szekcióját folyamatosan bővítjük, így rendszeresen olvashatsz a témában újabb bejegyzéseket. Amennyiben érdeklődsz a téma iránt kövess minket Instagram és Facebook oldalainkon is!