Ez a kérdés már-már inkább költői, hisz alapvető, hogy egy vállalkozás jelen van a  közösségi oldalakon. Nemcsak a Facebookra gondolunk itt, de az Instagramra, sőt akár még a Snapchat-re vagy LinkdIn-re is. Olvass tovább és mindent érteni fogsz!

online marketing facebook vállalkozás facebook netbloom
online marketing facebook vállalkozás facebook netbloom

 

Két irányú kommunikáció

 

A közösségi oldalak létrejöttével és a közönség egy központi helyen koncentrálódásával nyitott a lehetőség arra, hogy köztvetlenül kommunikáljunk célközönségünkkel. Abban a világban élünk, amikor már egy háziállatnak is több száz vagy ezer követője van a tartalomtól függően. Amikor gyerrekorunkban a tv-nek beszéltünk vissza, mostmár az ügyfelek annál inkább a cégekkel, vállalkozásokkal beszélgetnek a Facebookon vagy az Instagramon a barátaik mellett. Itt keresnek klíma szerelőt, vagy épp valakit aki kitakarítja a lakásukat. Már rég nem csak arra használják, hogy a fotóikat megosszák a barátaikkal, sokkal inkáb lett egy élettér és a mindennapok része. Manapság, ha egy vállalkozás nem aktív egy ilyen oldalon a saját zsebéből veszi ki a profitot, hisz szándékosan zárkózik el célközönsége jelentős részétől!

User engagement – elköteleződés

A megfelelő kommunkáció ezeken a felületeken elképesztően egyszerű és ez hosszú távon elkötelezett ügyfeleket eredményez majd. A folyamatos és rendszeres minőségi tartalommal az elért emberek könnyendén értesülhetnek az akciókról, termékekről, megismerhetik a vállalkozást és innen már csak egy lépés, hogy a webshopunkban vásároljanak, vagy épp időpontot foglaljanak egy konzultációra. Ugye mennyire könnyedén hangzik? Miért hagyná ki bárki is ezt a lehetőséget?

Stratégia

Célszerű ha nem csak vakon osztunk meg mindenféle tartalmat, hisz a közösségi oldal gyakorlatilag egy kirakat, ami az első benyomást kelti majd a vállalkozásunkról. Érdemes előre átgondolni a logot, a borítóképet, és kitölteni minden fontos adatot. Tudtad, hogy a cégek jelentős része nem tölti ki a névjegy részt? Valljuk be a telefonszám vagy az e-mail cím kihagyása öngól. Megadhatjuk a térképen hol helyezkedik el a vállalkozásunk így néhány kattintással már úton is lehet hozzánk az ügyfél.

Bizalom

A Facebookon a bejegyzések alatt is, de privát üzenet formájában is kommunikálhatunk közvetlenül a közösségi oldal felhasználóival, akik rendszerint is élnek is ezzel a formával, kérdeznek, érdeklődnek így arra is figyelni kell milyen gyorsan adunk választ, hiszen a gyorsabb reakció idő növeli felénk a bizalmat.

Érdemes hetente többször egyedi tartalmat megosztani, ezt értékeli a Facebook. Túlzásokba viszont ne essünk, hisz az sem jó, ha óránként teszünk ki bejegyzéseket.

Hamarosan újabb tippekkel jelentkezünk, ne maradj le róla, iratkozz fel a NetBloom Facebook oldalára.Facebook