A Google szolgáltatásain keresztül rengeteg előny biztosít a vállalkozások, cégek számára. Ha fizikai boltról, üzletről van szó helyet biztosít a Maps-en való megjelenítéssel. Ehhez a Google szabályai szerint kell játszanunk és egy Google Cégem fiókra lesz szükség, amely ennek a cikknek a témája. Lássuk!

 

google cégem fiók online marketing netbloom

Google cégem fiók – Netbloom

Biztosan többször feltűnt, hogy a Google Maps-en cégekre és boltokra is tudsz keresni csakúgy, mint az étterem szóra, amely listázza a környéked vendéglátó egységeit és ezzel segít eljutni egy üzlethez még akkor is, ha nem konkrétan az adott vállalkozás nevére kerestünk. Hogyan lehetséges ez? Összetett, de egyáltalán nem bonyolúlt folyamat szerint.

Térkép előnyök

A Google Maps-et napi szinten nagyjából 1 milliárd ember használja a világon. Ha ezt Magyarországra arányosítjuk, nagyjából 1-1,5 millió felhasználóra becsülhetjük ezt a számot. A brutál nagy fogyasztói bázis pedig jó eséllyel azt szeretné, mint mindenki más: információt, de azt azonnal vagy gyorsabban. A Google ezt az igényt igekszik kielégíteni, így a térképen keresztül nem csak egy leszúrt pötty és gps adat az üzletünk, hanem arról az érdeklődő egy komoly információ tömeget is kap. Megtudja az adott üzlet nyitvatartását, kap egy kisebb leírást, bemutatkozót a vállalkozásról. Elérhetőségeket, mint telefonszámot, email címet, webhelyet és ami nagyszerű, hogy képeket is az adott helyről. Sőt még véleményeket és a feltett kérdésekre válaszokat is láthatunk az adott üzletről. Egyfajta virtuális kártyán keresztül megannyi információ zuhan ránk. Ezekkel az adatokkal pedig egy kereső felhasználó már boldogul és el tudja dönteni, hogy mit szeretne. Az aki nincs fent a térképen érthető okokból szóba sem került ebben az esetben. Lehet, hogy ott minden szebb és olcsóbb, de ha valaki nincs az interneten, egyszerűen nem létezik.

A motorháztető alatt – Google Cégem

Persze sok cég oltári nagy bakot is tud lőni a Google Cégem és a Térkép segítségével. Sokan elkezdik a (egyébként teljesen) ingyenes regisztrációt, de az adatokat nem töltik ki egyáltalán vagy csak nagyon felületetesen. Így a vásárló vagy nem kap információt, vagy teljesen félrevezetik. Többször láttam arra példát, hogy az üzlet nyitvatartása már régen megváltozott, de erre senki nem figyelt így negatív értékelések és kommentek érkeztek az adatlapra. Persze ezekre sem válaszolt senki. Így hiába tudják sokan, hogy az adott hely miben különleges ilyet látva biztosan nem számíthat lelkes új vásárlókra.

Pro tipp: rengeteg turista használja és figyeli ezeket a értékeléseket, szánj rá időt! Gondolkozz fordítottan. Külföldön vagy az ismert környezedtől távolabb te milyen infókat figyelsz egy ilyen adatlapon?

 

Regisztráció

Mint említettük a regisztráció teljesen ingyenes a Google szolgáltatására. Az adatok kitöltésére fokozott figyelmet érdemes fordítani, sajnos egy-egy betűcsere vagy kis/nagybetűk okozhatnak kellemetlenséget. A regisztráció után a Google Cégem lehetőséget biztosít az adatok megadására és ebben azzal is segítségünkre lesz, hogy jelzi hány százalékon áll az adatlapunk. Itt kell megadni a vállalkozás bemutatását, elérhetőséget (telefonszám, email cím), webhelyet, nyitvatartást, 250 karakteres bemutató szöveget, de az is ha több címen elérhető a vállalkozás. Azonban fontos, hogy ezek az információk akkor fognak megjelenni a térképen, ha cégünket visszaigazoljuk. Ehhez postai úton az adott címre egy levelet küldenek rajta egy kóddal, amit visszírva teljeskörűen kezelhetjük majd a profilt.

Visszaigazolás után

A Google Cégem ellenörzése után regisztrációnk teljes lesz és megjelenik vállalkozásunk a térképen. Itt már nem csak a nyitvatartást, vagy az alapadatokat tudjuk módosítani, hanem kinyílnak a lehetőségek a teljes menedzselésre. A Google Cégem adatlapra érkező értékeléseket, kérdéseket is tudjuk kezelni, erre válaszokat adni, hiszen már hivatalosan is mi vagyunk a tulajdonosok. Ezek az értékelések és válaszok a látogatók számára nyílvános információk, amelyekre így kiemelt figyelmet kell fordítani.

A viszaigazolással megnyílik az út a statisztikák előtt is. Megtudhatjuk honnan érkeznek a látogatók, mire kerestek, amikor üzletünket találták meg, melyik kép, képek tetszettek nekik a legjobban.

SEO – keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás szempontjából fontos, hogy cégünk adatai megjelenjenek a weboldalunkon is. Tehát a Google figyeli azt, hogy az űrlapon megadott honlapon rajta vannak-e az adatlapon szereplő cég adatok és információk. NAP-nek rövidítik ezeket az infókat. Ez a NAP a Name, Adress, Phone number szavak rövidítése. Magyarul a cégnév, a cím és telefonszá, hármasáé. Ezeknek az adatoknak szerepelniük kell a weblapon is. Érdemes a lábrészbe berakni a NAP-t, így minden aloldalon elérhető lesz, illetve a kapcsolat menüpontban fontos külön is megjeleniteni. Ebben a menüpontban érdemes a Térkép weboldalra optimalizált változatát is beszúrni. Egyrészt fent a bejegyzés elején említett tájékoztatás miatt, másrészt a Google SEO-ja miatt, mivel ezt is figyelembe veszi rangsorolásnál. Be kell valljuk ez egy teljesen logikus gondolat a részükről. Ezen kívül csakúgy mint az Tripadvisor, vagy más véleményeken alapuló szolgáltatás, a Google is figyelembe veszi, hogy az adott felhasználói megkeresésre (kérdés, vélemény) mikor érkezett a tulajdonostól válasz.

Összefoglalás

Ha cégünket szeretnénk a Maps-en megjeleníteni, ahhoz ingyenes Google Cégem fiók regisztrációra lesz szükségünk és arra, hogy erre az adatlapra időt és energiát fordítsunk. Számos előnyt biztosít a Google, ha megfelelően gondozzuk az üzleti fiókunkat. Amennyiben minden fontos adatot feltűntetünk és a kitárgyalt SEO szempontok szerint a weboldalon is beiktatunk néhány változást a Térképen való megjelenés sikeres lesz és az ügyfelek teljesebb tájékoztatást kapnak. Foglalkozz az üzleteddel még ma, frissítsd az adatokat és válaszolj a felhasználóknak!