A Bell Research felmérése szerint a magyar cégek kétharmadának nincs weboldala, míg az Uniós átlag épp fordítottja ennek az eredménynek. Hazánkban ez kb százötvenezer vállalkozást jelent. Gombócból is sok, ahogy szokták mondani. Mit jelenthet ez számodra?
Tegyük fel induló vállalkozáson töröd a fejed, vagy céged épp abba kétharmadba tartozik, akik még nincsenek jelen a neten. Semmi baj, egy évente 20%-ot növekedő piacra tervezel épp belépni.
Milyen előnyökkel járhat egy weblap?
Ha egy cég fent van a neten az egy befektés. A honlapba és a közösségi oldalba fektetett engergia megtérül, és kamatozik. Csak egyszerű példaképpen a felhasználók egyre nagyobb része mielőtt szakembert hív, vagy vásárol valamit a neten kutakodik. Elolvassák mások véleményét, tájékozódnak a leírásokból, megtudják az árakat. Ez egy fantasztikus dolog, amire ha felkészülünk, kiszolgálhatjuk az érdeklődő vásárlókat annak megfelelően, amit keresnek. Gondoljunk a saját helyzetünkre a legutóbbi vásárlásaink előtt hány alkalommal informálódtunk előtte az interneten? Egyrészt nem szeretnénk egy eladónak, vagy szakértőnek buta kérdéseket feltenni, másrészt emberi tulajdonságunk, hogy igyekszünk döntéseinket megvédeni és alátámasztani. Ha vállalkozásunkat nem találják meg az interneten manapság már hátrány.
A weblap egy nonstop munkatárs
Egy jól megtervezett és felépített honlapra gondolhatunk úgyis, mint egy mindig elérhető munkatársra, aki a nap 24 órájában informálja az ügyfeleket, ajánlatot ad, leadet generál. Ha ebből a szempontból tekintük rá, ugye máris mennyire „szükségem van rá” kategóriába kerül a weboldal?
Miről szóljon a lap
A weboldalon keresztül bemutathatjuk vállalkozásunkat, megismertethetjük tevékenységünket. Erre viszont rengeteg rossz példát látunk. Nem abban a formában kell ezt elképzelni, hogy a Szabó és tsa kft, alapítva 2005-ben, cégünk asztalos tevékenységekkel foglalkozik.. Ennek írása közben is elalszok. Egy honlapon a valóságos tevékenységre van szükség. Indítsunk blogot, közöljük rendszeresen munkáikat és annak leírását, folyamatait, rengeteg jó minőségű fotót, videót. Ügyfelek véleményeit. Ha ezen az úton haladunk weblapunk egy folyamatosan frissülő tartalommal bíró portállá válik, cégünk illetve személyünk pedig szakértői státuszba emelkedik. Beszélgethetünk látogatóinkkal kérdéseket, véleményeket oszthatunk meg. Ennek eléréséhez természetesen időre és munkára van szükség, de milyen szép és nemes cél ugye? Na meg persze elképesztően gazdaságos is. Hisz míg feladhatunk egy hirdetést a helyi újságban, amit szépen tovább lapoznak, addig az interneten magunknak teremtjük meg a hírnevünket.
Összefoglaló
Jelenleg ott tartunk az internetes megjelenéssel kapcsolatban, hogy a cégünk nem elérhető és kereshető a neten, akkor sajnos olyan, mintha nem is létezne. Lehetünk mi a legjobbak, ha mások ezt nem tudják sajnos elvesszük cégünk elől a jövőt. Azonban ami a hátrány előny is, ma már tudatosan tudunk tartalmat szolgáltatni vállalkozásunk témájában az interneten, megoszthatjuk a munkáinkat, bemutathatjuk mit és hogyan csinálunk és ehhez rengeteg oktató anyag áll a rendelkezésünkre. Az információ, mint mondják hatalom, és szerencsére egyre inkább elérhető hatalom.