A marketing nem csak hirdetést jelent. Téves gondolat, amikor a marketing és a reklám szavak közé egyenlőség jelet tesz valaki. Viszont nézzük meg mi is az a marketing, ha nem reklám? Alább érthető formában írunk a témáról!

online marketing jelentése netlbloom

Online marketing jelentése – Netlbloom

A marketing ott van körülöttünk mindenhol. Amikor ráírják a neved egy pohárra, amikor egy stílusosan rendezett kirakat előtt sétálsz el, amikor a konditeremben van mobiltelefon töltési lehetőség egy kis zárható szekrényben, vagy épp akkor is, amikor egy ismerősöd arról mesél, hogy milyen családias munkakörnyezeten dolgozik. Ezek mind mind márka megítélő hatással rendelkező tevékenységek, mondhatni egy kis plusz – máris van mit társítani a logó és a cég név mellé.

Számomra az egyik legszebb és legátfogóbb definíció az, amikor a marketinget a tudományok olvasztó tégelyeként határozzuk meg. Van benne egy kis közgazdaságtan, egy kis szociológia, két kanál pszichológia, de éppúgy tartalmaz matematikát statisztikával, sőt még vezetéstudományt is, az antropológiáról nem is beszélve. Fantasztikus ugye?

A valódi marketing nem egyenlő az eladás művészetével, annál sokkal több, a szükséges cselekedetek tudásának művészete. – Philip Kotler

Az internet térhódításával a marketing is felköltözött a világhálóra. Ennek egyik szemmel látható eredményre, hogy a magyar vásárlók 89%-a már tájékozódik mielőtt vásárol. Ez egy nagyon tudatos lépésnek hangzik, ugye? Mégis a cégek kétharmada jelenleg nem elérhető a világhálón. Bármennyire is szeretném, nem találom meg őket a neten. Pedig online jelenlétre nem csak annak van szüksége, aki e-kereskedelemml foglalkozik. Sőt!

Mit is az az online marketing?

Olyan interneten végzett cselekedeteket, amelyek segítségével felmérjük és megértjük az igényeket a piacon, illetve kiszolgáljuk azokat, eljuttatva a termékeinket felhasználókhoz, hogy abból eladást generálhassunk. Vagy csak egyszerűen mondjuk azt, hogy minden olyan tevékenység a neten, amellyel mi szeretnénk lenni a válasz az ügyfél kérdéseire.

Hangozzon ez bármennyire bonyolultan az online marketing eszköztára gyakorlatilag végtelen. Lehet az hírlevél, facebook vagy instagram poszt, ahogy hirdetés és egy blog bejegyzés is.

Ha hosszútávon gondolkodunk, akkor minden eszköz és lehetőség vegyítése lesz a cél, formálva ezzel a cél közönségünket és a piacunkat, illetve mint ahogy írtuk kiszolgálni azt. A tartalom marketing éppen ezt a célt szolgálja.

A tartalom marketing azt jelenti, hogy hírekkel, információkkal, ebookokkal, videókkal, esettanulmányokkal (és még legalább 100 különböző eszközzel) eljuttatjuk magunkat a felhasználókhoz, nem titkolt céllal, hogy őket később vásárlásra tudjuk ösztönözni.

Képzelj el két olyan céges honlapot amelyek ingatlan, főképp lakás és ház eladással foglalkoznak. Az egyiken fent vannak a lakások, amelyek jelenleg forgalomban vannak, szép képekkel, elhelyezkedéssel, leírásokkal.

A másikon ezen felül állandó cikkek és leírások jelennek meg a várható trendekről, pl. arról hogy két gyerekkel milyen környéket ajánlanak, milyen kertet, hány szobát, mekkora nappalit. Megjelennek rajta belső és külső megoldások a házakhoz, interjúk szakértőkkel, szakemberekkel, tele van hasznos kalkulátorokkal, fórumokkal, ezernyi plusszal. Mindezt heti rendszerességgel frissítve.

Melyik honlap lesz a szimpatikusabb? Melyik ad többet, melyik ingatlanos céget választod? Pedig az első oldal is szép, de ma már ez kevés, ennél minden fogyasztó többre vágyik.

Azt gondolod magyar kisvállalkozóként, hogy neked erre nincs szükséged, céged számára nem ad semmilyen pluszt az online marketing? Óriásit tévedsz. Ma már egy cég sem fejlődhet Magyarországon sem anélkül, hogy ne lenne elérhető a neten.

Cégvezetőként a fejlődés a célod és nem a stagnálás, vagy épp a visszaesés. Az eddig befektetett kemény munka babérjait nem arathatja le a konkurensed csak azért, mert úgy érezted az online nem fontos. Az online marketing utat mutat a jövőbe és egy hosszú távú befektetést és gyülmölcsöző jövőképet, illetve profit jelez előre, ha megfelelő kezekben van.

Ma már a multik is így gondolkodnak, honlapjukon nem csak termékleírást találsz. Élményeket, beszámolókat, életérzést nyújtatnak szemben az évekkel ezelőtti galériával és termékbemutatóval. Egyszerűen közelebb kell lépni az ügyfelekhez és ez egy nagyszerű megoldás rá.

Ugye, hogy így már a marketing nem is annyira idegen és bonyolult?