2010-ben Kevin Systrom és Mike Krieger olyan közösségi oldalt talált ki a diadal kapujában álló Facebook árnyékában, amely az addigi főképp szöveges megosztásra koncetráló nagy testvérrel ellentétben, a fényképek irányába terelte a felhasználókat. Az app együtt indult száz másik social média próbálkozással, mégis az Instagram tűnt ki az akkori versenytársak közül és lett mára a második legnagyobb közösségi oldal.

netbloom online marketing vállalkozás instagram

Az Instagram

Az Instagram funkciói a kép és videó megosztást tették elképesztően sokszínűvé, de megannyi formájának köszönhetően mégis dinamikus és fiatalos tudott maradni, amiket megörzött és tovább upgradelt az évek során. A kezdeti effektek és szűrők mellett a story funkció fejlesztése óriási fókusszá nőtte ki magát, a vizuális kommunikáció új szintjeire repíti el a felhasználókat, akik a világon most már  1,2 milliárdan használják, míg itthon közel 2 millióan. Fantasztikus koncentrálódás ugye?

Szeretnél egy olyan plázában ingyen üzlethelyiséget, amely 2 milliós forgalommal rendelkezik?

Természetesen a kérdés költői, hisz melyik vállalkozó ne szeretne egy ilyen üzlethelyiséget?
A hazai Instagram épp ez a felület, hisz Magyarország teljes lakosságának ötöde jelen van 2018-ban ezen az oldalon és ami még fontosabb: a leginkább vásárló korcsoport a domináns közeg, hisz 1,7 millióan vannak/vagyunk! Fantasztikus, nemde? Igen, egyértelműen az, de azt se feledjük el,hogy vállalkozásunkkal akkor érhetünk el sikereket ezen a közösségi oldalon, haa rendszeres kommunikációra és a tartalomgyártásra kellőképpen odafigyelünk.

Statisztikák

Emellett az Instagram egyre sokszínűbb statisztikával lát el minket. Az Insight vagyis elemzés funkció legalább annyira dinamikusan fejlődik, mint maga az oldal. Megnézhetjük melyik posztunk hogyan teljesített, a követőink összetételét (kor, nem, lokáció) és ezalapján még pontosabb marketing stratégiát tervezhetünk vállalkozásunk számára.

Minőségi tartalom

Ma már egy vállalkozás nem indulhat online jelenlét nélkül, az első lépések egyike, hogy minden létező közösségi oldalon beregisztrál a cég és ezekre a felületekre megfelelő tartalmat gyárt(at). A tartalom adja a vállalkozásról az első képet, még mielőtt kapcsolatba lépne az érdeklődő ügyfél. Tapasztalat, hogy ez akkor működik, ha a Instagramot (és a Facebookot sem) arra használjuk, hogy vicces képekkel, szomorú idézetekkel árasztjuk el a céges profilt. Nem az a cél, hogy több ezer olyan követője legyen az üzleti profilnak, akiket egyébként a cég tevékenysége teljesen hidegen hagy.

User engagement

Az Instagram elképesztően alkalmas arra, hogy vállalkozásod irányába elkötelezd a vásárlóidat, úgynevezett user engagement növelj. Itt nem az a terv, hogy minden egyes képpel értékesíts, hanem hogy a márkád értékét növeld, kialakits egy megfelelő képet vállalkozásodról. Nyugodtan engedd be a felhasználókat a kulisszák mögé!

A követők jelentős részéhez úgy ér el a tartalmad, hogy nemkell érte fizetned. A Facebook oldalakkal összehasonlítva most még jelentősen nagyobb az organikus elérés, emiatt könnyebb követőbázist kiépíteni. Természetesen itt is igaz, hogy az algoritmus figyelembe veszi a felhasználók visszajelzéseit. A kedvelések, kommentek nagyobb elérést biztosítanak a bejegyzéseidnek.

Instagram üzleti profil

Az üzleti profil mellett szóló abszolút érv az elérhetőségek azonnali kezelése. Egy kattintással vállalkozásunk kapcsolható telefonon, email-ben és tervezthető útvonal térképen is, de ha megfelelő a bio (a profil leírása) akár a weblapunkon is tovább böngészhet. Aki megtalál minket a közösségi oldalon és kérdése van nagyszerű lehetőség, hogy azonnal megtehesse azt, ezért ezeket a funkciókat, mint vállalkozó nem hagyhatjuk ki. Ugye mennyivel egyszerűbb, mint még külön keresést indítani a vállalkozás elérhetőségei miatt? Persze attól még ahova csak lehet, mindenhova vigyük fel a telefon számokat, e-mail címet, weblap címet! Természetesen a kevésbé direkt megoldásokat is biztosítja az oldal, szöveges üzenetet is küldhetnek számunkra a felhasználók. Valószínűleg az üzenetek funkció jelentős átalakításon és fejlesztésen fog átesni 2019-ben, hogy méginkább kiszolgálja az üzleti kommunikációt.

Összefoglaló

Jól látható a fejlődés iránya az Instragram tekintetében. Amellett, hogy igyekeznek minél inkább a felhasználókat elkötelezni a közösségi oldal irányába a kényelmi funkciók és újítások arzenáljával, a vállalkozókat is célozzák. Csak az elmúlt egy évre visszatekintve egy üzleti profillal rendelkező felhasználó szinte hétről hétre kapott olyan újítást, amellyel a kommunikációját változatossá teheti. Egy cégnek egyszerűben kötelező itt jelen lennie, mielőtt túl késő lesz!