Egy vendéglátásban tevékenykedő vállalkozás számára az Instagram jelenlét kötelező. Nemcsak azért, mert ez a trend, hanem azért mert kiváló eszköz arra, hogy a leendő vendégeink jobban megismerjék az éttermet. Mivel az Instagram egy dinamikusan növekvő platfrom, érdemes az ottani kommunikációra külön figyelni és azt minél hatékonyabbá tenni azt.
Ahogy Yoda híres bölcsessége tartja:
Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld!
Yoda
Ezt természetesen nem egy Instagram marketing konferencián osztotta meg, de ettől függetlenül jól beilleszhető gondolat erre a világra is. Gondoljunk csak bele, mit várunk el a közösségi oldalon való jelenlétünkről és mit várnak el tőlünk az érdeklődök, akik tájékozódnak mielőtt hozzánk térnek be.
Személy szerint amikor azt látom, hogy egy vendéglátó egység már hónapok óta nem posztolt, vagy az adatlapja hiányos akkor nem látogatom meg. Nyílván a világ nem fekete és fehér, de ha egy felhasználó azzal találkozik, hogy az étterem inaktív az rossz benyomást fog kelteni.
Mire van szükség a hatékony instagram profil kezeléshez?
#hashtag
Egy poszthoz maximum 30 hashtaget használhatunk, és a kommentbe írtak nem számítanak a keresőknek. A kutatások szerint nem szükséges ennyi szót beírni, de 4-6 darabot illik használni, mégpedig olyanokat amelyek jól leírják, hogy miről is szól a kép, illetve becélozza azokat a köröket akiknek posztjaink szólnak. Célszerű a hely nevét és az ételt is hashtagbe foglalni, illetve a célközönség eléréséhez népszerű hashtageket pl #városnév #célközösségneve
Rendszeres tartalom
Készülj fel, akár több száz képre van szükséged és ezeknek a képeknek nem csak kifejezőnek kellene lennie, hanem minőséginek is. Gondolj bele, ha csak heti 3-4x raksz ki új tartalmat, akkor az máris 200 bejegyzés egy éven. Érdemes bekészíteni 5-10 posztot, hogy amikor idő és ötlet szűkében vagyunk, akkor ehhez nyúlhassunk. Ez tudatos tervezéssel és tematikával nem okozhat gondot. Mit ajánlunk? Szükség lesz rengeteg étel fotóra, képekre a helyről, vendégélményekről, kollégákról stb. A lehetőségek végtelenek.3
Storyk
A hatékonyság fokozásához az egyre népszerűbb instagram storyk lesznek segítségünkre. A még könnyedebb tartalmakat érdemes megjeleníteni a storykban. Ez egy 24 óra után automatikusan eltűnő kép vagy videó, amire persze végtelen számú emoticon, szöveg, matrica szerkeszthető. A világon napi 300 millió aktív user használja.
Kommunikáció
Egy felhasználó számára nagyon fontos, hogy ha hozzászólt egy bejegyzéshez, akkor arra választ is kapjon. Ha elmondja a véleményét vagy bármilyen gondolata van, arra záros határidőn belül illik regálni és válaszolni. Sajnos ha ez nem történik meg, teljesen elveszti majd a kedvét a további kommunkációtól, illetve érzelmi alapon kihagyhatja egységünket a következő választási lehetőségnél.
Az instagram egy fiatalos felület, ennek a korosztálynak a közvetlenségével és érzékenységével, ami abszolút nem gond, sőt nagyszerű kommunikációs platform és kiváló hely, hogy bemutassuk vendéglátó egységünket. Azonban ha ezt a felülelet használjuk, akkor azt használjuk ténylegesen és ne csak néhan napján tegyünk ki bejegyzéseket. A fenti 4 pont ebben segít.
További tanácsokért kövess minket instagrammon is: @netbloom