A LinkedInre a közösségi oldalak egyfajta kívülállóként tekintenek, főképp a célzása miatt. A világon már több, mint 500 millióan használják, míg itthon a regisztrált tagok száma 800.000 főre tehető. Mégis, mintha egy kicsit még mindig testidegen lenne sokak számára.

 

linkedin online marketing netbloom

Linkedin online marketing – Netbloom

Bemutató

A LinkedIn-t 2002-ben alapították és önmagát üzleti közösségi oldalként határozza meg. Előnye letisztultsága: főképp szakmai munkásságunkra fókuszál szemben a közösségi oldalak egyébként szórakoztató célja helyett. A LinkedIn-t már több, mint 200 országban használják. Magyar nyelvű rendszer még nem érhető el, de az angol, német, francia nyelvek mellett még másik 20 fordításban is eléhető.

Számos előnye mellett a főbb irányvonal a szakmai és üzleti kapcsolatépítés, de segít az álláskeresésben és a karrierünk menedzselésében is. Felépítése egyszerű és sablonszerű épp ezért az adatok kitöltésére oda kell figyelnünk, hisz csak a szakmai adatok, a profikép és a háttérkép az amivel ki tudunk tűnni kezdetben.

A LinkenIn urai

A közösségi oldalt főképp az online világban jártás szakmák képviselői kezdték el első körben használni, mint a programozók vagy a mérnökök, szoftverfejlesztők. Ezzel párhuzamosan népszerűvé vált a marketingesek, HR-sek, értékesítők körében is, majd szépen kinőtte magát és egyre inkább elterjedt a feltörekvő generációk környezetében, akik akkor még egyetemen, főiskolán tanultak. Talán ez is hozzátartozik ahhoz, hogy épp a 25-35 év közöttiek körében a legnépszerűbb a platform.

Stasztikák

Magyarországon nagyjából 800.000 felhasználó regisztrált az oldalon, ami azért érdekes, mert a hasonló lakosságú országokkal összehasonlítva Svédországban, Belgiumban, Ausztriában jelentősen többen használják. Ezekben az országokban is a fent már említett IT terület és sales a top szakmák. Nézzök az itthoni toplistát!

TOP 6 terület a LinkedIn-en (Magyarország)

  1. IT szakma
  2. Sales
  3. Pénzügy
  4. Egészségügy
  5. HR
  6. Marketing

Érdekes ez a lista, talán aktivitás miatt a marketing és a HR területekre lehetne elsőre tippelni, de mindenképp meglepő az egészségügy top helyezése. Természetesen ezek csak a fő csapásiárányok a területeken belüli eloszlásról kevesebb információnk van.

Funkciók a LinkedIn-en

A LinkedIn alapbeállítasai között elsődleges a saját profilunk felépítése. Tulajdonképpen ez lesz a mi saját önéletrazunk. A profilkép és a háttérkép (coverphoto) beállításán kívül megadhatjuk profilunk rövidített URL-jét is. A főbb dolgok a profil oldalon az iskolai végezettségünk, a munkatapasztalataink és a sklilljeink.

A LinkedIn-en csoportokat hozhatunk létre és más csoportokhoz is csatlakozhatunk. Ezekben a kommunákban szakmai beszélgetések folynak, megoszthatnak tanulmányokat és különböző tartalmakat. Bármilyen témában létrehozhatóak a csoportok.

A cégek és vállalatok itt is jelen vannak természetesen, de itt az üzleti élettel kapcsolatos tartalmat osztanak meg. Keresnek munkavállalókat, közzétesznek jelentéseket, üzleti adatokat. A cégünk vállalati profilját érdemes tehát létrehozni és azon szakmai anyagokat megosztani. Első körben itt is a kollégák és az ismerőseink fogják követni az oldalt, de minőségi tartalommal könnyendén fog nőni és szakmai elismeréseket zsebelhetünk be. Érdemes a kulcsszóbeállításokra is odafigyelni illetve blog bejegyzésekben linket adni erre a LinkedIn profilra.

Félelmek

Sokan tartanak attól, hogy a LinkedIn igazából a nagykutyák és multik játszótere és azon semmi keresnivalója sincs másnak. Szerencsére ez egy tévhit, nem csak a multikból és ott dolgozó munkavállalókból áll a a portál. Ahogy az is tévhit, hogy mivel nem elérhető még magyar nyelven az platform, ezért mindent angolul (vagy más nyelven) kellene kitölteni, publikálni. Nyugodtan használhatod a magyar kifejelzéseket önéletrajzodban és a kommunikálhatsz magyarul az üzenőfalon és a csoportokban is.

Összefoglalás

A LinkedIn közösségi oldal már most a jelen egyik leghasznosabb üzleti oldala. Érdemes szakmai anyagokat publikálni, leendő munka vagy projekt társakat keresni rajta. Nem annyira aktív közösségi oldal, mint a Facebook vagy az Instagram, de mindenképp érdemes jelen lenni rajta. Ha pedig a döntéshozók megfelelő irányba kormányozzák a platform hajóját nagy sikereket érhet el az oldal, az ugyanis biztos, hogy közel sem érte még el a csúcspontját.